۱۰ مکان شگفت انگیز طبیعی دنیا......
 
.::F.CBARCELONA::.
.:: وبلاگی برای بارسایی ها ::.
 
 
شنبه 9 مهر 1390برچسب:, :: 22:57 ::  نويسنده : محمدرضاترابی

«۱۰ مکان شگفت انگیز طبیعی دنیا»


۱۰- Pamukkale در ترکیه
پاموکاله در زبان ترکی به معنی پنبه‌قلعه است. در آب این منطقه مقدار زیادی آهک وجود دارد و چون وجود آهک باعث سفید شدن آب این منطقه شده است به آن قلعه سفید هم می گویند. این مکان محلی با آبگیرهای آب گرم طبیعی در استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه است.

این محل دارای سنگ آهک متخلخل تراورتن است و آب روان باعث ته‌نشین شدن کانی‌های کربناتی به صورت ایوان‌های مطبق در این ناحیه شده‌است. پاموک‌اله در منطقه دریای اژه و دره رودخانه مَندَرَس واقع شده‌است که در بیشتر فصول سال آب‌وهوایی معتدل دارد. وجود ۱۷ چشمه آب گرم در این منطقه باعث بوجود آمدن آتشفشان های زیر زمینی شده است. همچنین منطقه بسیار زیبای Pamukkale دارای چشمه های آب معدنی شفا بخش است.

وجود این چشمه های آب معدنی هر ساله صدها هزار نفر را از سراسر دنیا به این مکان زیبا می کشاند. رومی ها در Pamukkale شهر قدیمی به نام Hieropolis را ساخته اند. برای محافظت از این مکان، هتل ها و جاده های قابل دسترس به Pamukkale کمی دورتر از این منطقه ساخته شده است تا آسیبی به این منطقه نرسد و زیبایی Pamukkale همچنان حفظ شود.

اگر این عکس را نمیتوانید مشاهده کنید ؛ در اینجا کلیک کنید! 

برای مشاهده بقیه عکسها به (ادامه مطلب) بروید

 

 


۹- Nine Hells of Beppu در ژاپن
بپو در استان اوئیتا در کشور ژاپن واقع شده است که در تاریخ ۰۱۹۲۴-۰۴-۰۱ ۱ آوریل ۱۹۲۴ به عنوان شهر شناخته شد. در بپو در جزیره Kyushu ۲۸۰۰ چشمه آب گرم وجود دارد. چشمه های این منطقه بسیار زیبا و دیدنی است. اسم Hell 1، Umi Jigoku به معنی جهنم دریا است. آب این چشمه آبی فیروزه ای است و آنقدر داغ است که اگر یک تخم مرغ را داخل آن بیندازید در عرض چند ثانیه می پزد. اسم Hell2، Oniishibou و به معنی سر اصلاح شده است.

این اسم را بخاطر وجود گل های خاکستری بسیار داغ به آن داده اند. گل هایی که در قسمت سطح وجود دارد، شبیه به سر تراشیده راهبه های Buddhist هستند. اسم Hell 3، Shiraike Jigoku و به معنی حوضچه سفید است. در این حوضچه بدلیل وجود کلسیم زیاد آب آن به رنگ سفید درآمده. اسم Hell 4، Yama Jigoku و به معنی کوه جهنمی است. Yama Jigoku توسط گدازه های آتشفشانی بوجود آمده است. این گدازه ها آنقدر زیاد بوده که اطراف حوضچه تشکیل یک کوه کوچک را داده است. اسم Hell 5، Kamada Jigoku و به معنی ظرف غذای داغ است. Hell 5، مجموعه ای از چشمه های آب بسیار داغ است.

در اطراف این چشمه ها مجسمه ای به شکل یک شیطان است که مشغول خوردن غذاست. به همین دلیل اسم آن را ظرف غذای داغ گذاشتند. اسم Hell 6، Oniyama Jigoku و به معنی کوه شیطانی است. در Oniyama طوفان های بسیار شدیدی می وزد. این طوفان ها به قدری شدید است که می تواند یک قطار را کاملاًَ زیر و رو کند. همچنین در این منطقه کوروکدیل های وحشتناکی زندگی می کنند.

اسم Hell 7، Kinryu Jigoku و به معنی اژدهای طلایی است. بعضی ها می گویند که این چشمه با بخار داغی که از دهان اژدها بیرون آمده تشکیل شده است. اسم Hell 8، Chinoike Jigoku و به معنی حوضچه خونی است. آب این حوضچه بدلیل وجود مقادیر بسیار زیاد آهن قرمز رنگ است. به همین دلیل اسم آن را حوضچه خونی گذاشته اند. اسم Hell 9، Tatsumaki Jigoku و به معنی فوراه است. Tatsumaki یک آبفشان است که هر نیم ساعت یکبار آب را فوران می کند. درجه حرارت آب در این حوضچه ۱۵۰ درجه سلسیوس است.

اگر این عکس را نمیتوانید مشاهده کنید ؛ در اینجا کلیک کنید! 

 


۸- Sanqingshan در چین
کوه سنکینگ در استان جیانگشی چین قرار دارد و دارای سه قله و مناظر بی نظیر طبیعی می‌باشد. این کوه توسط چین به عنوان پارک ملی ثبت شده‌است .۱۰۰۰ گونه گیاه و ۸۰۰ گونه از حیوانات در آن وجود دارند و پناهگاهی برای حیوانات وگیاهان است.

مساحت آن ۲۲۰۰ کیلومتر مربع است و در سال ۲۰۰۸ در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد. این منطقه بسیار زیبا را Taoists و برای استراحتش ساخت. کوه Sanqingshan حدود ۲۰۰ سال است که با مه محصور شده است. تصویر محصور شده این کوه با مه بسیار زیبا و دیدنی است. این منطقه با داشتن آب و هوای بسیار عالی محل زندگی حیوانات و گیاهان مختلفی شده است. این منطقه تنها جایی است که می توان گیاهانی که در طب سنتی چین استفاده می شد را پیدا کرد.

اگر این عکس را نمیتوانید مشاهده کنید ؛ در اینجا کلیک کنید! 

 


۷- The Plain of Jars در لائو
The Plain of Jars یکی از قدیمی ترین آثار باستانی در جنوب شرقی آسیاست که در فلات Xieng Khouang و روی کوه های ایندوچینا قرار گرفته است. هر مکانی می تواند شامل یک تا چهار صد کوزه باشد. باستان شناسان معتقدند که این مکان از ۳۰۰۰ سال قبل وجود داشته. این کوزه ها از ماسه سنگ، سنگ آهک، گرانیت و جوش سنگ یا سنگ درهم ساخته شده است.

اما اغلب انها از ماسه سنگ درست شده است. ارتفاع بلندترین کوزه ۹ فیت است. با نگاه اول متوجه خواهید شد که آنها خیلی نامنظم قرار گرفته اند. طرز قرار گرفتن بعضی از آنها عمودی و بعضی دیگر مایل است.

نکته بسیار جالب در مورد این کوزه ها این است که مطالعات باستان شناسان و اختر شناسان ثابت کرده که مکان قرار گرفتن این کوزه ها دقیقاً مطابق با صور فلکی است. در مورد هدف از ساخت این کوزه ها حدس های زیادی زده می شود: لیوان نوشیدنی انسان های عظیم الجثه یا جمع کردن آب باران. بیشتر این کوزه ها خالی هستند اما داخل تعداد کمی از آنها بدن انسان، ابزارآلات و یا مجسمه مومیایی شده بودا قرار دارد.

اگر این عکس را نمیتوانید مشاهده کنید ؛ در اینجا کلیک کنید! 

 


۶ - Spotted Lake of Osoyoos در کانادا
Spotted Lake of Osoyoos مکانی مقدس و قابل احترام برای مردم آن منطقه است. Osoyoos به زبان اکاناگان به معنی آبهای باریک است. و این کلمه بسیار مناسبی برای توصیف اتفاقاتی است که در این دریاچه می افتد. آب این دریاچه شور است. این دریاچه، دریاچه بسته ای است یعنی هیچ جریان آبی به آن داخل و یا از آن خارج نمی شود.

در این دریاچه مقادیر بسیار زیادی از مواد معدنی را می توان یافت. همچنین این دریاچه محتوی مقادیر بسیار زیادی از سولفات منیزیم، کلسیم و سولفات سدیم است. علاوه بر این ۸ ماده معدنی دیگر هم میتوان در این دریاچه یافت البته به مقدار کم. مقدار کمی نقره و تیتانیم. مواد معدنی موجود در این دریاچه بسیار مفید هستند.

مواد معدنی موجود در آب این دریاچه در تهیه آمونیاک که در جنگ ها بسیار استفاده می شود کاربرد دارد. در فصل تابستان و بدنبال تبخیر شدن آب، قطره های آب رنگارنگی درست می شود. این قطره ها به تناسب این که چه ماده معدنی د اخل آب وجود دارد رنگ های مختلفی به خود می گیرند. این رنگ ها می تواند سفید، زرد، آبی و یا سبز باشد. این دریاچه در یک مکان خصوصی قرار دارد و تنها تعداد کمی از مردم می توانند از این دریاچه دیدن کنند.

اگر این عکس را نمیتوانید مشاهده کنید ؛ در اینجا کلیک کنید! 

 


۵- Chamarel Falls and the Colored Earth در موریتیس
موریتیس جزیره ای است که در جنوب شرقی آفریقا قرار دارد. این مکان قسمتی از یک مجمع الجزایر است که توسط یک آتشفشان خاموش که در زیر دریاست شکل گرفته است. در موریتیس می توانید از دیدن دو مکان شگفت انگیز لذت ببرید. اولی Chamarel Falls است. در Chamarel Falls 3 آبشار وجود دارد که ارتفاع آن ۳۰۰ فیت است. اینها بلندترین آبشارها در موریتیس هستند.

مشهوریت موریتیس در ابتدا بخاطر داشتن این آبشارها بود اما در سال ۱۹۶۰ شن های رنگی در این منطقه دیده شد. این شن های رنگی بر اثر گدازه های آتشفشانی که چندین بار در سال فوران می کرده تشکیل شده است.

شن ها در ۷ رنگ مختلف دیده شده اند: قرمز، قهوه ای، بنفش، آبی، نیلی و زرد. یکی از خصوصیت های بارز شن ها این است که بعد از مخلوط کردن آن ها، براحتی می توان از روی رنگشان آن ها را از هم جدا کرد. هنوز این مسئله برای دانشمندان بصورت یک راز باقی مانده و نتوانسته اند آن را حل کنند.

اگر این عکس را نمیتوانید مشاهده کنید ؛ در اینجا کلیک کنید! 

 


۴- Rio Tinto در اسپانیا
Rio Tinto از کوه های Moreno شروع شده و تا خلیج Cadiz در Huelva در اسپانیا ادامه دارد. Rio Tinto به معنی رودخانه قرمز است و جالب این است که بدانید آب این رودخانه واقعاً قرمز است. دلیل قرمز بودن آب آن، وجود مقادیر زیادی آهن در این رودخانه است.

 از زمان های بسیار دور تا به امروز در این رودخانه فلزات دیگری همچون مس، طلا و نقره وجود داشته. از آنجایی که آب این رودخانه بسیار اسیدی است، می توان محل مناسبی برای رشد حیوانات و جانورانی باشد که می توانند در این آب زندگی کنند.

اگر این عکس را نمیتوانید مشاهده کنید ؛ در اینجا کلیک کنید! 

 


۳- Fly Geyser Reno در نوادا
Fly Geyser Reno خیلی اتفاقی و در سال ۱۹۱۶ در حالی که مشغول کندن چاه برای رسیدن به آب بودند کشف شد. آب بسیار داغ باعث سوراخ شدن قسمتی از دیواره چاه شد و به یکباره تمام دیوار فرو ریخت. مواد معدنی موجود در آب باعث ساختن آتشفشان مطبق کوچکی به ارتفاع ۵ فیت شد.

بدلیل وجود مواد معدنی مختلفی که در آب وجود دارد این طبق ها به رنگ های مختلفی دیده می شود. علاوه براین نزدیک این آتشفشان دو آبفشان هم تشکیل شده بود. آب بطور مداوم از داخل آن بیرون می ریزد. ماهی ها و اردک ها براحتی می توانند در این آب زندگی کنند.

اگر این عکس را نمیتوانید مشاهده کنید ؛ در اینجا کلیک کنید! 

 


۲- Vale Da Lua در برزیل
Vala Da Lua حوضچه سنگی است که سطح بیرونی آن توسط رودخانه San Miguel کنده شده است. Vale Da Lua به معنی دره ماه می باشد. این اسم را به این دلیل روی آن گذاشتند چون فرسایش صخره ها توسط رودخانه خیلی به آرامی صورت می گیرد و سطح خاکستری رنگ آن شبیه به ماه می باشد. این دره قدیمی ترین صخره ها در دنیا را داراست. تخمین زده می شود که این صخره ها از ۱٫۸ میلیارد سال قبل وجود داشته.

 رودخانه باعث تشکیل غارها، سرداب ها، آبشارهای کوچک و صخره های عجیب و غریب شده است.

 اگر از فضا به این مکان نگاه کنید آن را بسیار زیبا و درخشان خواهید دید. سطح صخره ها بسیار براق و صیقلی است. جنگل های اطراف این منطقه تنوع گیاهی بسیار فراوانی دارد و گونه های زیادی از ارکیده به چشم می خورد.

اگر این عکس را نمیتوانید مشاهده کنید ؛ در اینجا کلیک کنید! 

 


۱- Cano Cristales در کلمبیا
Cano Cristales رودخانه ای است که در کوه های Serrania de la واقع شده است. این منطقه بسیار آرام و ساکت است و شما فقط صدای اسب، میمون ها و یا صدای پای خودتان را می شنوید.

 Cano Cristales پر از آبشارهای بسیار زیباست. آب این رودخانه بسیار شفاف است تا جایی که می توانید عکس خودتان را در آب آن ببینید. در بین فصل تابستان و زمستان که از سپتامبر تا نوامبر است آب رودخانه رنگی می شود. رنگی شدن آب رودخانه در این فصول بخاطر وجود جلبک در آب است. آب این رودخانه به رنگ های قرمز، آبی، سبز، سیاه و زرد است.

 در این رودخانه هیچ ماهی زندگی نمی کند. اسم های دیگر این رودخانه “رودخانه پنج رنگ”، “رنگین کمان مایع” و” رودخانه ای که از بهشت جاری است” می باشد.

اگر این عکس را نمیتوانید مشاهده کنید ؛ در اینجا کلیک کنید! 

 

Upload center

نـظــر یـادت نــره!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


با عرض سلام و خوش آمد گویی خدت شما دوست عزیز که در حال حاضر وارد وبلاگ هواداران بارسا شده اید در این وبلاگ سعی شده تا تمام اخبار/عکسها/کلیپهاو.... در مورد تیم بارسلونای اسپانیا در بروزترین شکل ممکن تهیه و در داخل وبلاگ قرار گیرد امیدوارم در این وبلاگ خوش باشید برای ارتباط با ما میتوتنید از طریق ایمیل زیر بامادر ارتباط باشید .:: fcmessi2011@yahoo.com::.
آخرین مطالب
پيوندها
زن کاملا عريان در خيابانهاي اصفهان!!+عکس[7427] »عجب قليوني ميکشه اين دختره واي واي[2814] »اينم لحظه کشف حجاب در تيم ملي ايران +عکس[3555] »اين زن بخاطر بزرگي سينه اش اخراج شد!+عکس[3413] »آيا خواهر نيوشا ضيغمي رو ديديد؟[2823] »افزايش قد بصورت نامرعي و ارزان[349] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[2595] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[2477] »مدرسه دخترانه يهوديان در تهران (عکس)+1391[4483] »لباس اين خانوم هر روز کوتاه تر مي شود ! / عکس[2621] »عشوه جنجالي شيوا بلوريان+عکس[5314] »تصوير يک خانم بي حجاب از صداوسيماي ايران[4375] »شوهر بي ريخت بهنوش بختياري+عکس[5467] »عکس همسر آرايش کرده قهرمان المپيک ايران[2426] »دختر ايراني موتورسوار با شلوار و لباس تنگ+عکس[2414] »تيم فوتبال دختران پرسپوليس قبل از انقلاب+عکس[1212] »عکس لخت شدن يک خانم در فرودگاه[2742] »عکس صحنه اي که سانسور شد![2206] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[1864] »تصاوير خيلي ناجور از شناي مختلط در مازندران[2319] »خانمها اين عکس را نبينند[2033] »تفاوت حمام زنان و مردان / عکس[1433] »دختر هندي خوشگل در ايران غوقا کرد+ عکس زيبا[2637] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[1350] »ماجراي زن بهداد سليمي در المپيک لندن روشد+عکس[1855] »عکس سمر بازيگر زيباي عشق ممنوع با يک مرد ايراني[1701] »عکس ليلا بلوکات و خواهراش[605] »دختر جنجالي در مسجدالحرام + عکس[4007] »زايمان يک دختر در حمام+ عکس[4371] »با اين دختر ازدواج کنيد و جايزه بگيريد+عکس دختر[3567] »آدرس فيس بوک و تصوير الناز شاکردوست+عکس[3618] »ببين اين دختر خوشگله رو مي پسندي؟[5053] »ماجراي زن طلاق گرفته+عکس[2600] »زن کاملا عريان در خيابانهاي اصفهان!!+عکس[7427] »عجب قليوني ميکشه اين دختره واي واي[2814] »اينم لحظه کشف حجاب در تيم ملي ايران +عکس[3555] »اين زن بخاطر بزرگي سينه اش اخراج شد!+عکس[3413] »آيا خواهر نيوشا ضيغمي رو ديديد؟[2823] »افزايش قد بصورت نامرعي و ارزان[349] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[2595] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[2477] »مدرسه دخترانه يهوديان در تهران (عکس)+1391[4483] »لباس اين خانوم هر روز کوتاه تر مي شود ! / عکس[2621] »عشوه جنجالي شيوا بلوريان+عکس[5314] »تصوير يک خانم بي حجاب از صداوسيماي ايران[4375] »شوهر بي ريخت بهنوش بختياري+عکس[5467] »عکس همسر آرايش کرده قهرمان المپيک ايران[2426] »دختر ايراني موتورسوار با شلوار و لباس تنگ+عکس[2414] »تيم فوتبال دختران پرسپوليس قبل از انقلاب+عکس[1212] »عکس لخت شدن يک خانم در فرودگاه[2742] »عکس صحنه اي که سانسور شد![2206] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[1864] »تصاوير خيلي ناجور از شناي مختلط در مازندران[2319] »خانمها اين عکس را نبينند[2033] »تفاوت حمام زنان و مردان / عکس[1433] »دختر هندي خوشگل در ايران غوقا کرد+ عکس زيبا[2637] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[1350] »ماجراي زن بهداد سليمي در المپيک لندن روشد+عکس[1855] »عکس سمر بازيگر زيباي عشق ممنوع با يک مرد ايراني[1701] »عکس ليلا بلوکات و خواهراش[605عکس هاي دختر بازيگر در فيلم موهن توهين به حضرت محمد(ص آشنايي با نرم افزار هاي چت . ودوستيابي : آشنايي با نرم افزار هاي چت . ودوستيابي

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لالیگا وبارسلونا و آدرس fcmessi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 737
بازدید دیروز : 784
بازدید هفته : 1576
بازدید ماه : 1575
بازدید کل : 492832
تعداد مطالب : 631
تعداد نظرات : 84
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 737
بازدید دیروز : 784
بازدید هفته : 1576
بازدید ماه : 1575
بازدید کل : 492832
تعداد مطالب : 631
تعداد نظرات : 84
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

تعبیر خواب آنلاین



دريافت كد ستاره باران وبلاگ

Digital Clock - Status Bar

كد بارش قلب


javahermarket

javahermarket

javahermarket

javahermarket